pi膮tek, 2 lutego 2024

Piel臋gnacja sk贸ry g艂owy z Neboa - wcierka i peeling kwasowy - hity czy kity?

 Hejka 馃槉
Oj zakupy w艂osowe u mnie to zawsze du偶e ryzyko wyrzucenia pieni膮偶k贸w w b艂oto, bo mam mega wymagaj膮cy skalp i 99% kosmetyk贸w si臋 po prostu u mnie nie sprawdza, serio. Mog臋 np. u偶ywa膰 tylko szamponu Head&Shoulders bo po ka偶dym innym pr臋dzej czy p贸藕niej (a zwykle pr臋dzej) zaczyna mnie mega sw臋dzie膰 g艂owa i bardzo si臋 przet艂uszcza膰, co potem jest trudne do "nawr贸cenia". Co z moim skalpem nie tak? I dlaczego zaryzykowa艂am z Neboa? I najwa偶niejsze - czy ryzyko si臋 op艂aci艂o - na te pytania odpowiem w dzisiejszym wpisie.


Nie by艂am nigdy u trychologa, a mo偶e powinnam, bo skalp od lat sprawia mi problemy - mamy z bratem podobnie wi臋c ma to mo偶e pod艂o偶e genetyczne, objawy mamy troch臋 jak przy 艂ojotokowym zapaleniu sk贸ry g艂owy. Czyli sk艂onno艣ci do przet艂uszczania, zapychania por贸w,czasami nawet do takich t艂ustych strupk贸w i czerwonych plam na sk贸rze  (brat wi臋cej, u mnie to sporadyczne). Mieli艣my ulubiony szampon apteczny Selsun Blue, kt贸ry nas ratowa艂, ale wycofano ze wzgl臋du na szkodliwy sk艂adnik. 馃槥Ja szukam ratunku w peelingach, wcierkach, do tej pory z r贸偶nym skutkiem, ale jest przeb艂ysk nadziei 馃槉 Zaczn臋 najpierw recenzj臋 od produktu kt贸ry kupi艂am du偶o wcze艣niej i  u偶ywam d艂u偶ej. 

Neboa Strong Scalp naturalna wcierka do sk贸ry g艂owy
Wcierek do tej pory u偶ywa艂am kilka - zwykle kupuj膮 je osoby maj膮ce problem z wypadaniem w艂os贸w, ja nigdy takiego problemu nie mia艂am. Ale z wiekiem widz臋 jednak utrat臋 g臋sto艣ci (zw艂aszcza po covidzie i stresach w 偶yciu prywatnym) wi臋c da艂am si臋 ponie艣膰 "modzie" i du偶ej ofercie wcierek na rynku. P贸ki co zra偶a艂am si臋 g艂贸wnie niefajnym zapachem (Anwen! No nie dam rady u偶ywa膰 tej topowej wcierki!) i konieczno艣ci膮 regularnego stosowania, ale zapar艂am si臋 i raz w tygodniu wcieram 馃榾
Co obiecuje nam 偶贸艂ta wcierka Neboa? Jest kuracj膮 do w艂os贸w przerzedzonych i os艂abionych, ma wspomaga膰 wzrost w艂os贸w i os艂abia膰 ich wypadanie. Mnie najbardziej skusi艂a jednak obietnica normalizowania sk贸ry g艂owy, nawil偶enia i 艂agodzenia 艣wi膮du. I jest lepiej! Nie jako艣 spektakularnie, bo czasem jeszcze zdarza mi si臋 gorszy skalpowy dzie艅, ale my艣l臋 偶e przy 2-3 butelce b臋dzie zdecydowanie lepiej.
Og贸lnie to widz臋 z Neboa jeszcze fioletow膮 i granatow膮 wcierk臋, no zobaczymy... 馃槉
Dodam jeszcze 偶e bardzo wygodnie si臋 rozprowadza, mam bardzo d艂ugie w艂osy wi臋c czasem si臋 ci臋偶ko dosta膰 do sk贸ry g艂owy, ale dozownik jest wygodny i r贸wnomiernie rozpyla produkt. A zapach? 呕adne mocne zio艂a, czy przyprawa do roso艂u maggi (to czuj臋 w Anwen 馃槀), ale 艣wie偶y, troszk臋  perfumowany, jakby z nutk膮 tropik贸w?  Utrzymuje si臋  jeszcze d艂u偶szy czas i czuj臋 go jak poruszam w艂osami. Skalp jest 艣wie偶y, nie obci膮偶ony (bo czasem wcieram rano i id臋 do pracy na ca艂y dzie艅), na razie zapowiada si臋 bardzo obiecuj膮co. Jak pojawi膮 si臋 baby hair, dam zna膰 馃榾na razie ko艅cz臋 pierwsz膮 butelk臋 i na pewno nie pogorszy艂a mi stanu skalpu jak wi臋kszo艣膰 kosmetyk贸w.

Sk艂ad wcierki to m.in. kwas hialuronowy, prowitamina .B5, ekstrakt z chrzanu, arginina, kwas szikimowy.
Aqua, Cochlearia Armoracia Root Extract, Echinacea Angustifolia Extract, Shikimic Acid, Arginine PCA, Sodium Hyaluronate, Biotinoyl Tripeptide-1, Glycerin, Panthenol, Gluconolactone, Decyl Glucoside, Sodium Benzoate, Calcium Gluconate, Linalool, Hexyl Cinnamal, d-Limonene, Benzyl Salicylate, Parfum.

Neboa Trichological Care peeling kwasowy do sk贸ry g艂owy
Ale mnie ten peeling zaskoczy艂! Kupowa艂am z tak膮 nie艣mia艂o艣ci膮, bez wiary w cuda...W zesz艂ym roku bodaj偶e lub nawet wcze艣niej, kupi艂am peeling do sk贸ry g艂owy w s艂oiczku, enzymatyczny, r贸wnie偶 od Neboa. By艂 fajny, co艣 tam "otworzy艂" moje zatkane pory sk贸ry, nie spodziewa艂am si臋 wiele wi臋cej, ale tutaj naprawd臋 jest r贸偶nica i to po pierwszym u偶yciu! Akurat trafi艂am z tym peelingiem idealnie bo po pierwsze - stan sk贸ry g艂owy si臋 zacz膮艂 pogarsza膰 (obstawiam 偶e przez czapk臋 i kaptur, wtedy moja sk贸ra g艂owy szaleje), po drugie ko艅czy艂a si臋 na niego promka w Rossmannie 馃榾 Na艂o偶y艂am sobie tak bez oczekiwa艅 i po prostu jak r臋k膮 odj膮艂 sw臋dzenie min臋艂o 馃榾 Ale zacznijmy od pocz膮tku 馃槉 Co ma robi膰 ten peeling? Dzi臋ki kwasom AHA ma usuwa膰 zrogowacia艂y nask贸rek, oczyszcza膰, detoksykowa膰 sk贸r臋 g艂owy walcz膮c z przet艂uszczaniem i powstawaniem 艂upie偶u, unosi膰 w艂osy u nasady. Wszystko czego mi potrzeba! Co dla mnie te偶 by艂o wa偶ne je艣li chodzi o konsystencj臋, peeling nie ma 艣cieraj膮cych drobinek. Tych z drobinkami nie lubi臋 bo ci臋偶ko mi je wyp艂uka膰 z tak d艂ugich w艂os贸w, wybieram wi臋c te enzymatyczne.
Peeling ma posta膰 偶elu, takiego ciut lej膮cego, ale jednak to 偶el 馃槉Mocno 艣wie偶y zapach umila stosowanie, a sam 偶el wspaniale si臋 rozprowadza po skalpie -jest taki 艣liski, jak silikonowy i nie wch艂ania si臋 w sekundzie w skalp tylko w艂a艣nie zd膮偶am go paluszkami poprzesuwa膰 mi臋dzy w艂osami. Super!
Peeling sp艂ukujemy po 15 minutach i myjemy w艂osy szamponem. Ja przyznam si臋 szczerze 偶e u偶y艂am go dopiero 4 razy. I nie mam problem贸w ze skalpem, zero sw臋dzenia, a w艂osy mam wra偶enie 偶e o co najmniej kilka godzin d艂u偶ej s膮 艣wie偶e zaraz po zrobieniu peelingu. Je艣li co艣 si臋 w tej kwestii zmieni za tydzie艅, miesi膮c, edytuj臋 ten wpis, na razie jest to m贸j ma艂y cudotw贸rca! Obecnie te偶 jest na promce w Rossmannie, 13.49 to naprawd臋 super cena!

Sk艂ad peelingu kwasowego to m.in. ekstrakty z papai, mi臋ty, chlorelli zwyczajnej oraz kwasy AHA.
Aqua, Lactic Acid, Propanediol, Xanthan Gum, Glycolic Acid, Betaine, Glycerin, Vaccinium Myrtillus Fruit Extract, Saccharum Offcinarum (Sugarcane) Extract, Malic Acid, Tartaric Acid, Parfum, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Sea Water, Polysorbate 20, Citrus Limon (Lemon) Fruit Extract, Acer Saccharum (Sugar Maple) Extract, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Carica Papaya Fruit Extract, Laminaria Digitata Extract, Chlorella Vulgaris Extract, Saccharide Isomerate, Lavandula Stoechas Extract, Citric Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate.

Znacie te produkty? Ja mam jeszcze jeden hit z Neboa, a偶 sama jestem zaskoczona 偶e nie opisywa艂am go na blogu! Bo u偶ywam kolejne ju偶 opakowanie, ale fakt, m贸j blog w zesz艂ym roku by艂 mocno u艣piony. Nadrobi臋!
馃挋




4 komentarze:

  1. U mnie wcierki to must have, bo mam cienkie i wypadaj膮ce w艂osy. Testuj臋 r贸偶ne, t膮 te偶 mia艂am, ale by艂a taka sobie. Przyjemna, ale bez wow. Ale to dlatego, 偶e nie widzia艂am zbytnio nowych baby hair, a na nie najbardziej licz臋. Bardziej taka nawil偶aj膮co - koj膮ca jest :) Teraz mam w planach niebiesk膮 jak zu偶yj臋 co mam. Peelingu tego nie mia艂am, ale wspomniany w s艂oiczku tak i by艂 super! 艢wietnie si臋 u mnie sprawdza艂 :)

    OdpowiedzUsu艅
  2. dawno nie stosowa艂am 偶adnej wcierki :O

    OdpowiedzUsu艅
  3. Nie znam tych produkt贸w i s膮 to produkty po kt贸re nie si臋gam. Pewnie z raz czy dwa mia艂am jak膮艣 wcierk臋 i jaki艣 peeling.

    OdpowiedzUsu艅
  4. Te偶 mia艂am przez wiele lat problemy ze sk贸r膮 g艂owy, ci膮g艂y 艂upie偶, sk贸ra odchodzi艂a wielkimi p艂atami, dopiero jaki艣 czas temu odkry艂am, 偶e szkodzi mi Cocamidopropyl Betaine w sk艂adzie szampon贸w ;)

    OdpowiedzUsu艅

B臋dzie mi mi艂o je艣li zostawisz komentarz :) Uszanuj m贸j blog i nie reklamuj si臋 u mnie swoim linkiem-je艣li masz bloga,trafi臋 do Ciebie po nicku :)

Pami臋taj 偶e wraz z rozporz膮dzeniem RODO,komentuj膮c zgadzasz si臋 na przetwarzanie swoich danych osobowych,kt贸re s膮 bezpieczne i u偶ywane tylko w celu publikacji komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...